Seminario - The physical limnology of Quesnel Lake: Implications for the 2014 Mount Polley spill

Nell’ambito dei programmi di internazionalizzazione dell’Università degli Studi di Brescia, martedì 9 maggio 2017 alle 13:30 nell'aula B1.6 del Dipartimento di Ingegneria Civile, Architettura, Territorio, Ambiente e di Matematica in via Branze 43 si terrà il seminario dal titolo: "The physical limnology of Quesnel Lake: Implications for the 2014 Mount Polley spill" con il prof. Bernard Laval, Department of Civil Engineering, Faculty of Applied Science University of British Columbia, Vancouver, BC.

Si parlerà delle conseguenze idrodinamiche di un lago profondo analizzando un importante evento di "dam breach" accaduto in Canada nel 2014.

Gli interessati sono invitati a partecipare.

Quesnel Lake, British Columbia, Canada feeds the Quesnel River, which drains into the Fraser River, one of the world’s most productive salmon bearing river systems. Our research group has been observing and documenting the physical dynamics of this important lake since 2001. On 4 August 2014, a breach of the Mount Polley mine tailings impoundment released large quantities of tailings, water, and scoured overburden into the West Basin of Quesnel Lake. This presentation will review what is known about circulation patterns in Quesnel Lake and use this to explain patterns from two years of observation documenting how Quesnel Lake has responded to this mine waste spill.

Martedì, 9 Maggio, 2017