AVVISO DI SEMINARI

Il Prof. Diego Rosso (University of California – Irvine, USA) in visita presso il DICATAM nel mese di dicembre 2015 terrà un ciclo di seminari riguardanti il trattamento delle acque di scarico secondo il seguente programma:

Venerdi 04 Dicembre 2015 ore 09.30 – 12.30
"Design of aeration systems for wastewater treatment plants"

Venerdi 11 Dicembre 2015 ore 09.30 – 12.30
"Bio-solids stabilization and disposal: energy and carbon footprint implications"

Venerdi 15 Dicembre 2015 ore 11.30 – 13.00
"From toilet to tap water"

Aula B1.7 - DICATAM Via Branze 43, Brescia

Gli interessati ai seminari, finanziati dall'Ateneo su fondi dedicati per visiting professors, sono benvenuti.

Contact: Giorgio Bertanza, Matteo Papa

BIO:

Diego Rosso is an Associate Professor in the Civil and Environmental Engineering Department and is the Director of the Water-Energy Nexus Center at UCI. Since 2000, he has been investigating the water-energy-carbon nexus and water reclamation and reuse processes. His research portfolio, to date exceeding $2M, has been supported by federal and state funding, and from a variety of industrial sources. He is a Chemical Engineering Laureate from the University of Padua in Italy and earned a Ph.D. in Environmental Engineering from UCLA.

Venerdì, 4 Dicembre, 2015