Webinar: Statistics in Sports

The event “Statistics in Sports”, organized by Prof. Marica Manisera, University of Brescia, will be held on Friday, September 18, 2020 at 15:00 (UTC+2).

It includes the Research Webinar "Machine Learning in Sports Medicine” by Christophe Ley, Ghent University, Belgium, which will be followed by a round table, chaired by Prof. Stefano Calza, University of Brescia, where international scholars and some members of the Special Interest Group in Sports Statistics of the 'International Statistical Institute will give their contribution.
Prof. Paola Zuccolotto, University of Brescia, will give the introduction.

The webinar and the round table are proposed as initiatives of the Special Interest Group in Sports Statistics dell'International Statistical Institute and the international project Big Data Analytics in Sports (BDsports, bdsports.unibs.it), developed by Paola Zuccolotto and Marica Manisera within the Big&Open Data Innovation Laboratory (BODaI-Lab, bodai.unibs.it), with the aim of creating a unique collaboration among experts interested in sport analytics both from a scientific and a practical point of view.

Details and registration form >>

Venerdì 18 settembre 2020 alle ore 15.00 (ora UTC+2) si terrà l’evento "Statistics in Sports”, organizzato dalla Prof.ssa Marica Manisera, docente presso l'Università degli Studi di Brescia.

L’evento prevede un Webinar di Ricerca dal titolo “Machine Learning in Sports Medicine” tenuto dal prof. Christophe Ley, Ghent University, Belgium, che sarà seguito da una tavola rotonda, presieduta dal Prof. Stefano Calza, docente presso l'Università degli Studi di Brescia, alla quale parteciperanno anche membri del Special Interest Group in Sports Statistics dell'International Statistical Institute.
Introdurrà i lavori la Prof.ssa Paola Zuccolotto, docente dell'Università degli Studi di Brescia.

Il webinar e la tavola rotonda si inseriscono tra le iniziative del Special Interest Group in Sports Statistics dell'International Statistical Institute e del progetto internazionale Big Data Analytics in Sports (BDsports, bdsports.unibs.it), sviluppato da Paola Zuccolotto e Marica Manisera nell’ambito del Big&Open Data Innovation Laboratory (BODaI-Lab, bodai.unibs.it), con lo scopo di creare una collaborazione tra esperti interessati alle analisi quantitative nello Sport.

Informazioni di partecipazione >>

Martedì, 1 Settembre, 2020