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Conoscenza e uso comprovati dell'inglese di livello B2.
Argomentare con efficacia in lingua inglese. Conseguire un buon livello di competenza nella comunicazione orale d'affari (C1 orale).
Negoziazione e argomentazione nella comunicazione d’affari. Parlare in pubblico in contesti d’affari internazionali. L’inglese di specialità: inglese degli affari, l’inglese della banca e della finanza, l’inglese dell’economia. Comprensione e produzione orale nell'area del Business English a livello C1.
TEMI TRATTATI:
- Public speaking preparation and delivery. Know you audience and setting. Decide what you want to achieve. Selecting your topic. Speech construction. - The hardware of public speaking. Attitudes, nerves, and rehearsal. Elements of effective presentation. Building oratorical power. - The elements of persuasion. The pragmatics of persuasion. Effective argumentation. Methods of persuasion - Oral effectiveness in English. Pronunciation, intonation and rhythm of the English language. - Non-verbal communication in international contexts. Eye contact. Gestures. Body action and personal appearance. - Negotiation - Argumenting techniques
E. J. Williams, Presentations in English, Macmillan 2008 (ISBN 978-0230028784)
A. Zanola, Global English in International Business, 2012, www.authorsonline.co.uk (e-book format): ISBN 9780755215041
Ultimo aggiornamento 10/01/2019
Si invitano gli studenti a verificare sempre la corrispondenza tra la bibliografia consigliata e i testi disponibili
Approccio comunicativo. Casi di studio. Discussioni e gruppi di lavoro
La bibliografia del corso è tema di discussione durante l’esame finale (solo prova orale). Inoltre, gli studenti dovranno predisporre una presentazione orale di max 10 minuti su un tema assegnato (attività connessa al problem solving). La ‘fluency’ e l’efficacia della comunicazione orale (livello C1) saranno i due parametri essenziali per la valutazione finale. PARAMETRI DI VALUTAZIONE PER LE PRESENTAZIONI Content ______ Extent of coverage ______ Difficulty level of coverage ______ Clarity of coverage ______ Interesting Organisation Overall ______ Coherent, good coordination, easy to follow ______ Concise ______ Clear ______ Appropriate Introduction ______ Gained the audience’s interest and immediate attention ______ Stated purpose clearly ______ Identified the topic and defined the scope of the presentation Body ______ The main points were supported with details ______ Documented facts where necessary ______ Transitions were made between the main points to enable the listener to follow the development of the presentation ______ Sounded believable ______ Sounded persuasive ______ Informative: something was learnt Conclusion ______ Signal the ending ______ Summarised main points ______ Closed smoothly Questions & Discussion ______ Responded to questions well
Seminari verranno dedicati a temi speciali quali: efficacia ed efficienza nella comunicazione d’affari, tecniche argomentative, le presentazioni d’affari, il colloquio di lavoro.